Bestelwagen

Garantie

Bij ons bent u in ieder geval gegarandeerd van de allerbeste kwaliteit. Dit komt omdat we ten eerste de bomen, planten en struiken met passie en vakmanschap telen. De boom wordt als ware door ons ‘opgevoed’ en ‘groot gebracht’ waardoor hij zijn ‘eigen karakter’ vormt. Ten tweede zorgen wij ervoor wanneer u een bestelling plaatst de boom nog gerooid moet worden of van het pottenveld gehaald moet worden, zodat u altijd een vers geleverd product krijgt! Echter kan niet alles perfect zijn omdat een boom, plant of struik een levend natuurproduct is. Daarom is het belangrijk om op de hoogte te zijn van onze garantie voorwaarden.


 

Er zijn altijd vragen over de garantie van bomen, planten en struiken. De volgende vragen over de garantie willen wij u uitleggen:

Garantie voorwaarden:

Ik ben ontevreden over de geleverde boom, plant of struik, wat kan ik nu doen?
Het is mogelijk dat de geleverde boom of struik niet naar uw wens is. Binnen 14 dagen kunt u de koopovereenkomst zonder opgave van reden(en) ontbinden, dit geldt alleen voor al onze niet levende producten. Indien dit het geval is, wordt het product opgehaald tegen de retourzendingskosten van €29,95. Bij aankoop van bomen, struiken, planten en soortgelijke natuurproducten kunt u niet zonder opgave van redenen de overeenkomst ontbinden.
De consument kan de geleverde bomen, struiken, planten en soortgelijke natuurproducten niet retourneren tenzij er met bevestiging van ons duidelijk sprake is van een beschadiging. Hierin zal de ondernemer beslissen wie er verantwoordelijk is voor deze beschadiging. De ondernemer zelf kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de beschadiging van een product na levering. Het kan ook voorkomen dat de boom doodgaat. Dit is (vaak) te verklaren omdat het een levend product is. U kunt dan altijd contact met ons opnemen via het telefoonnummer: 0614809745 of via de e-mail: info@bomenbezorgd.nl. Belangrijk is dat u het ordernummer of het e-mailadres bij de hand heeft.

Bij ons staat goede service, hoge kwaliteit en meedenken met de klant hoog in het vaandel. Vanuit dit oogpunt kunnen we samen kijken welke garantiebepalingen (die beschreven staan in de algemene voorwaarden) voor u van toepassing zijn, om zo met u naar de beste oplossing te zoeken.

Wanneer heb ik wel of geen garantie?
• U heeft WEL garantie wanneer u per boom 2 boompalen en boom bevestigingsband afneemt bij bomenbezorgd.nl. Mocht het zo zijn dat uw product alsnog is doodgegaan, terwijl u de boompalen en
bevestigingsband heeft gebruikt bij het aanplanten, dan wordt er een nieuw (gelijksoortig) product geleverd.
• U heeft GEEN garantie als u  per boom GEEN boompalen en boom bevestigingsband gebruikt heeft bij het aanplanten.
• U heeft WEL garantie, wanneer u de boom, plant of haag binnen 5 dagen na levering plant. Wanneer u de boom, struik of haag na levering niet gelijk plant, is het genoodzaakt om de boom te bewaren op een plek waar geen wind komt en een plek die vorstvrij is. Houdt de wortels, pot of kluit van de boom vochtig zodat de boom niet uitdroogt. Wanneer de boom niet binnen 5 dagen na levering wordt geplant heeft u dus GEEN garantie.
• Onze producten hebben GEEN garantie bij het niet opvolgen van onze plantinstructies.
• Bij afsterving of groeistoornis (bijvoorbeeld door een slechte bodemstructuur, doorwortelbaarheid en/of ontwatering) heeft u GEEN garantie op onze producten.
• Bomenbezorgd.nl geeft GEEN garantie op hagen die niet aangroeien door mycorrhiza tekort (schimmel die zich bevindt op de wortels en hergroei bevorderd). Dit is soms het geval bij beukenhagen. Om dit grotendeels te voorkomen bij beukenhagen adviseren wij het volgende: voeg per strekkende meter de advies hoeveelheid beuken-aanplantgrond toe tijdens aanplant. De juiste hoeveelheid beukenmeststof aanplantgrond staat beschreven bij: Accessoires > aanplant toebehoren hagen > beukenmeststof aanplantgrond of klik hier op de link. Daarnaast de beukenhaag binnen 2 dagen na levering planten. Wanneer u de beukenhaag na levering niet gelijk plant, is het genoodzaakt om de haag te bewaren op een plek waar geen wind komt en een plek die vorstvrij is. Verwijder de ingepakte wortels van de beukenhaag in plastic zak(zo ontvangt u ze na levering)niet eerder totdat u de haag gaat planten. Als dit geval zich voordoet komen we onze klanten tegemoet met de aanschaf van de te vervangen haag.
Onze producten hebben GEEN garantie bij schade door ziekten, plagen, weersomstandigheden, mens, dier of ondeskundig gebruik van bestrijdingsmiddelen.


 

Hoelang geldt mijn garantie?

• Alle bomen die aangeplant zijn met twee boompalen en bevestigingsband geldt een aangroei garantietermijn van 2 maanden.
• Op alle andere producten (hagen, planten en etc.) geldt een aangroei garantietermijn van 2 maanden.

LET OP: Wanneer u gebruik maakt van onze aanplantservice in combinatie met een aanplantpakket heeft u standaard een half jaar garantie. (Dit geldt alleen voor aanplant van bomen.) Wanneer u gebruik maakt van deze garantie vergoeden wij alleen de boom.

BELANGRIJK is dus om binnen deze periode de klachten te melden en te voldoen aan onze garantie voorwaarden, zodat wij deze dan volledig zullen vergoeden. Meldt u de klacht later of voldoet u niet aan onze garantievoorwaarden zoeken wij met u naar een andere oplossing. Tevens worden met bezorging van garantieproducten de gebruikelijke bezorgkosten gerekend.


 

Klachten:

Wij helpen graag klachten de wereld uit. Wij streven naar klanten die zeer tevreden terug kijken naar het product dat wij geleverd hebben. Daarnaast staat onze bezorgservice hoog in het vaandel, zodat de klant weet waar, wat en wanneer ons product wordt afgeleverd. Echter zijn klachten niet uitgesloten. Wij zijn een groeiend en een vooruitstrevend bedrijf en horen dus graag uw klacht. Wij kunnen hieraan werken en proberen de klacht naar ieders tevredenheid op te lossen.
U kunt uw klacht melden per e-mail, regulier post en/of telefonisch.

Onze gegevens:

Bomenbezorgd.nl
info@bomenbezorgd.nl
Tel.nr. 0614809745

Postadres:
Bretagnesingel 14
6666 XN Heteren

Vestigingsadres:
Koningstraat 7a
4043 JA Opheusden

Herroepingsrecht:

U heeft na de aankoop van het niet levende product, gedurende 14 dagen na ontvangst, het recht de overeenkomst te ontbinden.
Het product moet dan wel ongebruikt, onveranderd en indien mogelijk voorzien van orginele verpakkingen etc. zijn.
Wij zullen na een dergelijke ontbinding binnen 14 dagen het reeds betaalde bedrag retour storten.

De vergoeding zoals vermeldt in de Algemene Voorwaarden:
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

U kunt geen herroepingsrecht doen, indien het geleverde product door zijn aard niet kan worden terug gestuurd of snel kan bederven of verouderen. Dit betreft levende producten zoals bomen, planten en struiken.  Mochten de retour gezonden producten beschadigd of verslechterd zijn, dan komt de waardevermindering voor uw rekening. Denk er tevens om wanneer u gebruik maakt van het herroepingsrecht, er €29,95 retourzendingskosten voor u in rekening gebracht wordt. 

Hieronder vind u het modelformulier om uw order te herroepen:

Modelformulier voor herroeping

Mochten wij er echt niet uitkomen, dan kunt u uw klacht melden bij de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk via onderstaande link:

http://www.keurmerk.info/Home/Klacht