Garantie

Omdat onze bomen, planten en struiken natuurproducten zijn is het belangrijk om op de hoogte te zijn van onze garantievoorwaarden. De eerste garantie die we u geven is een kwaliteitsgarantie. Wij telen de bomen, platen en struiken met een hoge mate van passie en vakmanschap. U zou kunnen zeggen dat wij de boom opvoeden en groot brengen waardoor hij zijn eigen ‘karakter’ vormt. Tevens rooien wij de boom pas nadat u de bestelling heeft geplaatst, op die manier is het geleverde product altijd vers. Maar natuurlijk kan er altijd iets fout gaan, derhalve hebben wij de volgende garantievoorwaarden opgesteld.

 

Garantievoorwaarden:

Ik ben ontevreden over de geleverde boom, plant of struik, wat kan ik nu doen?

Het kan natuurlijk voorkomen dat u niet tevreden bent over de geleverde boom of struik. Het is echter niet mogelijk om de geleverde boom, struik of plant of soortgelijke natuurproducten te retourneren. De enige uitzondering op deze regel is wanneer er met bevestiging van ons duidelijk sprake is van een beschadiging. Echter kan in de meeste gevallen de ondernemer niet aansprakelijk worden gesteld voor de beschadiging van een product na levering. Indien er sprake is van een beschadiging zal de ondernemer bepalen wie of wat hier verantwoordelijk voor is. Daarnaast kan het ook gebeuren dat de boom doodgaat. Indien dit het geval is kunt u contact met ons opnemen via 0651974044 of per e-mail op klantenservice@bomenbezorgd.nl. Belangrijk hierbij is dat u het ordernummer of e-mailadres bij de hand heeft.

In het geval van een niet-levend product kan de koopovereenkomst, zonder opgave van reden(en), binnen 15 dagen worden ontbonden. Het product wordt dan opgehaald tegen de retourzendingskosten van €29,95.

Goede service, hoge kwaliteit en meedenken met de klant dragen wij hoog in het vaandel. We zullen daarom altijd samen met u kijken welke garantiebepalingen (zoals beschreven in de algemene voorwaarden) voor uw situatie van toepassing zijn. Zo zoeken we samen naar de beste oplossing.

  

Wanneer heb ik wel of geen garantie? 

U heeft WEL garantie wanneer:

U 2 boompalen en boom bevestigingsband afneemt bij bomenbezorgd.nl. Is uw product ondanks het gebruik van de boompalen en bevestigingsband alsnog doodgegaan? Dan bezorgen wij een nieuw (gelijksoortig) product.

U de boom, plant of haag binnen 5 dagen na levering plant. Doet u dit niet meteen na ontvangst dan is het belangrijk om de boom te bewaren op een plek die wind- en vorstvrij is. Daarnaast dient u de wortels, pot of kluit vochtig te houden.

 

U heeft GEEN garantie bij:

Wanneer U geen boompalen en boom bevestigingsband gebruikt heeft bij het aanplanten.

Schade door weersomstandigheden, mens, dier of ondeskundig gebruik van bestrijdingsmiddelen.

Het niet opvolgen van onze plantinstructies. Bij afsterving of groeistoornis (bijvoorbeeld door een slechte bodemstructuur, doorwortelbaarheid en/of ontwatering)

Wanneer de hagen niet aangroeien door een mycorrhiza tekort (schimmel die zich bevindt op de wortels en hergroei bevorderd). Dit kan voorkomen bij, onder andere, beukenhagen. Om dit te voorkomen adviseren wij het volgende: voeg per strekkende meter de advies hoeveelheid beuken-aanplantgrond toe tijdens aanplant. 

Daarnaast dient u de beukenhaag binnen 2 dagen na levering te planten. Doet u dit niet direct na ontvangst dan is het belangrijk om de haag te bewaren op een plek die wind- en vorstvrij is. Verwijder de plastic zak die om de wortels heen zit niet eerder dan wanneer u daadwerkelijk gaat planten. Heeft u aan bovenstaande voldaan maar is de haag toch aan het doodgaan, neem dan contact met ons op en dan zorgen we samen voor een oplossing. 

 

Hoelang geldt mijn garantie?

Alle bomen die aangeplant zijn met twee boompalen en bevestigingsband hebben een aangroei garantietermijn van 2 maanden.
Ook voor alle andere producten (hagen, planten en etc.) geldt een aangroei garantietermijn van 2 maanden.

LET OP: Wanneer u gebruik maakt van onze aanplantservice in combinatie met een aanplantpakket, heeft u standaard een half jaar aangroei garantie . (Dit geldt alleen voor de aanplanting van bomen.) Wanneer u gebruik maakt van deze garantie vergoeden wij alleen de boom. Bij de bezorging van de garantieproducten worden nog wel de gebruikelijke bezorgkosten gerekend (indien van toepassing).

BELANGRIJK is dus om binnen deze periode de klachten te melden en te voldoen aan onze garantie voorwaarden zoals hierboven benoemd, zodat wij deze dan volledig zullen vergoeden.
Meldt u de klacht later of voldoet u niet aan onze garantievoorwaarden zoeken wij met u naar een andere oplossing. 

Klachten:

Het is ons streven om al onze klanten tevreden te maken en te houden. Daarom gaan wij zeer betrokken om met eventuele klachten. Heeft u desondanks onze beste intenties en hoogwaardige service en kwaliteit toch nog klachten? Dan vernemen wij deze graag zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Daarnaast nemen wij klachten en feedback altijd in acht om zodoende onze dienst en producten nog beter te maken. U kunt uw klacht melden per e-mail.

Onze gegevens:

Bomenbezorgd.nl
klachten@bomenbezorgd.nl

Herroepingsrecht:

U heeft na de aankoop van het niet levende product, gedurende 14 dagen na ontvangst, het recht de overeenkomst te ontbinden. Het product moet dan wel ongebruikt, onveranderd en indien mogelijk voorzien van originele verpakkingen etc. zijn.
Wij zullen na een dergelijke ontbinding binnen 14 dagen het reeds betaalde bedrag retourneren.

De vergoeding zoals vermeldt in de Algemene Voorwaarden:
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel als dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

U kunt geen herroepingsrecht doen, indien het geleverde product door zijn aard niet kan worden terug gestuurd of snel kan bederven of verouderen. Dit betreft levende producten zoals bomen, planten en struiken.  Mochten de retour gezonden producten beschadigd of verslechterd zijn, dan komt de waardevermindering voor uw rekening. Denk er tevens om, wanneer u gebruik maakt van het herroepingsrecht, er €29,95 aan retourzendingskosten in rekening wordt gebracht. 

Hieronder vindt u het modelformulier om uw order te herroepen:

Modelformulier voor herroeping

Mochten wij er echt niet uitkomen, dan kunt u uw klacht melden bij de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk via onderstaande link:

http://www.keurmerk.info/Home/Klacht